Odstop od pogodbe

Vračilo v 14 dneh

Kupec (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo blago za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v štirinajstih (14) dneh od prevzema blaga prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe (brez kakršnekoli odškodnine), ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema blaga.

Odstop od pogodbe (vračilo blaga) mora kupec sporočiti prodajalcu, najkasneje v 14-ih dneh od prejetja blaga, in sicer po pošti, po telefonu ali na kontaktni elektronski naslov: mimaro@mimaro.si.

Kupec je dolžan prodajalcu vrniti ali izročiti blago takoj oziroma najpozneje v 14 dneh po pisnem obvestilu o odstopu od pogodbe. Šteje se, da je kupec pravočasno vrnil blago, če ga je poslal pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo. Blago je treba poslati po pošti ali ga osebno dostaviti na naslov prodajalca: MIMARO d.o.o., Glinek 21B, 1291 Škofljica.

Edini strošek, ki ob vračilu bremeni kupca je strošek vračila blaga.

Obrazec za odstop od pogodbe si lahko prenesete tukaj ali pdf.

Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe v naslednjih primerih:

  • pri pogodbah o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih kupca in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;

Zgornja pravila ne veljajo, če je blago ob nakupu v okvari oziroma ne deluje. V tem primeru gre za uveljavljanje stvarne napake ali garancije.

Kdaj je napaka stvarna? Kadar:

  • artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet
  • artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
  • artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
  • je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Kako se preverja primernost artikla? Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.

Kako se stvarno napako uveljavi? Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti v zakonsko določenem roku (v 2 mesecih od dneva, ko je bila napaka odkrita) in nam hkrati omogočiti pregled artikla. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti od prevzema blaga.

Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.

Kupec mora blago vrniti prodajalcu nepoškodovano in v nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Vsako preizkušanje, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kupec pa v skladu z devetim odstavkom 43d. člena Zakona o varstvu potrošnikov odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebna za ugotovitev narave, lastnosti ter delovanja blaga. Če so vidni znaki uporabe oziroma če izdelek ni v originalnem stanju, vključno z embalažo, si pridržujemo pravico terjati uporabnino v vrednosti od 0% do 99% vrednosti izdelka, glede na stanje vrnjenega izdelka.

V izjemnih primerih, ko blago ni vrnjeno v skladu z ZVPot, lahko kupcu ponudimo odkup blaga z ustrezno odškodnino, ki jo z zapisnikom določimo ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi kupca po elektronski pošti. Kupec omenjeno odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega blaga enake ali višje vrednosti.

Vračilo opravljenih vplačil bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila kupcu z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil kupec, razen če je kupec izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če kupec zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.  Kupec zaradi vračila kupnine ne nosi nobenih stroškov.

Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil uporabljen bonus, koda za popust ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se kupcu ne vrnejo. Kupcu se vrne le vplačani znesek. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in vrne kupcu kot darilni bon, vplačani znesek pa se vrne kupcu.

Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov (neuradno prečiščeno besedilo).